Acclimatiseren - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Natalja - WaarBenJij.nu Acclimatiseren - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Natalja - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren

Blijf op de hoogte en volg Natalja

16 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gek woord he, acclimatiseren. Ik heb 5x gecheckt of je het wel zo schrijft, maar dit zou het echt moeten zijn.

Ik ben dus aan het acclimatiseren. En dat gaat goed. Ik begin steeds meer te wennen aan met zonder jas naar buiten, elke dag insmeren met factor 50 en het gebrek aan privacy. Maar ik heb goed nieuws, ik heb een hut gemaakt. Ik sliep boven in het stapelbed, en zat al een paar nachten te aasen op het bed onder me maar was steeds vol. Tot aan vandaag. Verkassen, handdoeken opgehangen en nu heb ik een hut, zo leuk. Dus nu heb ik 3 privacy spots, om te slapen, te douchen en te poepen. Thats all you need right?

Hoe is NZ so far?
Lastig te zeggen nog een beetje, maar er hangt hier overal waar je loopt echt een hele relaxte sfeer. Alle koffie tentjes zijn de hele dag vol met mensen die gewoon hangen. Zakenlui, dames in het park, of chillers die boekjes lezen op een bankje. Zal wel door het weer komen, als de zon bij ons schijnt zit het leugenbankje ook weer vol. Veel joggers ook, waar ik diep respect voor heb. Ik dacht namelijk dat ik half doodging toen ik met me dikke tassen de berg ( voor ons nederlanders echt wel een berg hoor) opliep, en deze mensen rennen gewoon. Maar ik heb gehoord dat hardlopers doodlopers zijn, dus ik weet niet wat die mensen zichzelf aandoen.
Wat ik ook erg gaaf vind, is dat je je eigen kentekenplaat mag kiezen! Moet natuurlijk wel een vette tekst op je dikke turbo monster truck hebben.Veel stoertjes, met hun dikke wagens en motoren, hoe harder ze brullen hoe beter, extra gas geven als je langs knappe chickies komt, of gangster rap uit de speakers die je 1000 meter verderop nog kan horen. Dus ja, net een beetje als thuis (grap pap) Leuke straatborden ook. Waar cameras hangen, hangen ook bordjes met SMILE en waar de tramrails is, hangt een bordje van een gast die van zn fiets valt. Vissen mogen niet in het riool. Degene die dit soort dingen bedenkt, is echt een blije held. Een kleine downside, veel daklozen. Ik was buiten aan het kletsen met the guardian of the chickens, en 4 jonge gasten gingen ook met hem kletsen. Ik vroeg later aan hem wat ze op straat doen, waarom ze geen huis hebben. Hij weet van 1 dat hij sowieso wel ergens terecht kan, maar ze kiezen voor het leven op straat. Je hoeft hier niet perse dakloos te zijn. Maarja de alcohol & drugs he, verpest het weer. Wel sneu, die gasten waren zo jong. Waar ga je douchen en poepen? Waar slaap je in de winter? Echt bizar, ben ik wel weer blij met mn hut.

Ik heb wel weer leuke dingen gedaan! Ben wezen stappen in Ponsonby, was nog niet uit gedanst en toen gingen de lichten alweer aan (3uur geloof ik) en toen zijn we naar 'huis' gewandeld. Mooie nachtelijke wandelijk van 45 minuten, beetje zwalkend maar de bergen beklimmen ging top. Ook tof, omdat alles zo heuvelig is heb je snachts echt tof uitzicht. Afterparty in de haven, waar de meiden gingen skinnydippen. Kan gewoon, de bewaker had natuurlijk de tijd van zn leven. Helaas is het water geen 30 graden, pap kan jij de kachel ff aanzetten? Anyway zeer geslaagde avond. De dag daarna zijn we met een grote groep naar de escape room gegaan, wat ook echt super tof was. We hadden 3 kamers, ik deed Alice in wonderland en we waren echt 1 seconde voor de tijd de deur uit, top! Daarna hebben we gechillt in het Albert park, heeerlijk zonnen en slap ouwehoeren. Dat kunnen ze wel. Het is echt een leuke mixed group met engelsen, fransen, nooren, aussies en een Rotterdammer, ook een ras apart. Veel met hun opgetrokken dus al wel. Tijd voor een beetje privacy en stilte. Dus de dag daarna heb ik een wandeling van 4 uur gemaakt, naar een super mooi strandje. Mijn german roomie die heeft hier gewoond dus hij gaf me de tip, echt super tof! 50 min lopen, maar dat was het zeker waard. Heel klein, helemaal niemand, mooi uitzicht en een hangmat! Die was nat helaas, dus ik ben in de boom geklommen en heb daar heerlijk genoten. Vogels, en vlinders zo groot als mn hand! Wauw! Vandaag krijg ik tips van een ouwe local die ik hier in de bar heb ontmoet, hij komt van het zuider eiland dus gaat me de mooiste plekken laten zien. Op de kaart dan. Skytower & Banksy staan nog wel op mn verlanglijstje. Maar het word ook wel tijd om na te denken over wat ik verder ga doen. Zaterdag hier uitchecken, dus ik heb nog even gelukkig. Oke ik heb echt geen zin meer om te typen, dit was het zon beetje bedankt en tot later xxxx

  • 16 Januari 2018 - 07:36

    Mam:

    Hi tallie, leuk om te lezen dat er zoveel te zien is , je stappenteller zal wel op hol slaan , toch gelukt om een plekje voor je zelf te creëren ( like always) we zijn thuis druk met de kamer voor onze jongen , pap is druk aan het behangen en samen lukt het redelijk goed, zijn al een week bezig, ha ,ha maar komt goed , daarna volgt kamer twee en dan zal het ondertussen februari zijn ,dan kan ik wel weer in de tuin aan de gang zin in . Nou doei liefie kuzzzzz pap en mam ( take care)

  • 17 Januari 2018 - 14:39

    Janny:

    Jehhhh talpaaa wat relax heb je het,,,,jammer dat het het wat ver weg is anders was ik zeker gekomen ,,, maar lekker genieten daar skatj xxxxx


  • 18 Januari 2018 - 21:36

    Alie En Willem:

    He talletje hoe is het meid leuk dat je een verslag bijhoudt wat heb je al veel leuke dingen gedaan mooi om te lezen dat je zo geniet xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2018

falls falls falls

21 September 2018

New Zealand 2.0

21 April 2018

Het goede leven

15 Maart 2018

Geacclimatiseerd

21 Februari 2018

Hostel life
Natalja

Actief sinds 07 Jan. 2018
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 5480

Voorgaande reizen:

07 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: