Geacclimatiseerd - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Natalja - WaarBenJij.nu Geacclimatiseerd - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Natalja - WaarBenJij.nu

Geacclimatiseerd

Blijf op de hoogte en volg Natalja

15 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het gewone leven.

Geacclimatiseerd. Behoorlijk inmiddels. Ik ben nu 2 maanden in NZ, waarvan een maand in Queenstown en ben geacclimatiseerd. Moest ik in het begin erg wennen aan het reizigersleven, zero privacy constant geklets om je heen, nu kan ik me niet voorstellen hoe het is om je kamer niét te delen. Ik vraag me af of ik nog wel kan slapen zonder mn snurkende roomie. Nee maar echt, het verbaasd me soms een beetje hoe gemakkelijk de mens zich kan aanpassen. Komt natuurlijk van onze oer-instincten, maar het is leuk om het te ervaren. Weg uit je comfort-zone, even wennen en weer in je comfort-zone. Nu ik een vaste woonplek heb, en werk, is het een beetje alsof ik thuis ben. Zonder mn maatjes dan, maar met nieuwe maatjes. Steady life, de sleur komt er bijna weer aan. Dat is gelukkig niet helemaal waar, want er is hier genoeg te doen om het gewone leven te ontsnappen. En dat is eigenlijk wat we allemaal doen hier, ontsnappen. Thuis achter je laten om ergens aan de andere kant van de wereld je eigen thuis te maken. Iedereen om zn eigen redenen, maar er is wel een rode draad. Waarom voelen zoveel mensen toch de drang om weg te gaan? Ik heb geen reden om van huis te vluchten, heb alles prima voor elkaar, mooie mensen om me heen en ik mag zeker niet klagen over werk. En toch is er dan die onrust, die ik kennelijk ook heb als ik in mn nieuwe comfort zone ben. Nu is het mooiste aan reizen, dat je gewoon weer weg kan gaan. Als je het zat bent, pak je je tas & ga je ergens anders naar toe. Simple as.

Alles kan, en ik hoef alleen maar met mezelf rekening te houden. Heerlijk. En omdat je toch alleen met jezelf bent, sta je open voor veel dingen. Ik laat alles op me af komen, probeer overal ja op te zeggen & kan zo hard genieten van de kleine dingen. Het lekkere weer alleen al bijna elke dag, de ongelofelijk mooie natuur, de gesprekken met mooie mensen. Ik denk dat de kunst van het leven is, om dit gevoel wat ik heb tijdens het reizen, de vrijheid en het onbeperkt genieten mee te nemen naar huis. Om daar ook open te staan voor alles wat er op je pad komt, en niet mee te gaan in de sleur maar elke dag te realiseren hoe mooi het leven kan zijn, thuis helemaal met alle fijne mensen om je heen en je eigen plekje. Goed, gaan we aan werken. Ik ben er van overtuigd dat van elke reis, elk land, je een stukje meeneemt in je hart & hoofd. Ervaringen, gedachtes delen met mensen die je eigenlijk niet kent. Ook op werk, moest ik zo erg wennen en nu heb ik daar ook mn comfort zone. Het ding is natuurlijk hetzelfde, bediening is geen rocket science maar in een taal die niet je eigen is was het even omschakelen. Mijn grapjes maken hier no sense. Ik ben nu een maand aan het werk en inmiddels ken ik engelse grapjes, en kan leuke gesprekken hebben met de hotel gasten. Het is echt een fijn hotel, alles goed geregeld voor het personeel, leuke collega’s, een familie gevoel. En wat zo leuk is aan in een hotel werken, is dat er mensen van over de hele wereld komen. Je leert zoveel over andere culturen, de kleine dingentjes die mensen anders doen, maar toch die rode draad weer die ons allemaal verbind. Goed ik ben blij, heel blij dat ik hier mag zijn. Ik wil het niet als vanzelfsprekend zien, dat ik kan en mag reizen. Ik wil elke dag weer the magic of life ontdekken, en dankbaar zijn voor mijn leven. Voor het feit dat ik hier ben, en voor mijn mooie leven thuis. Het is namelijk niet vanzelfsprekend, en dat realiseer ik me elke keer weer als ik nieuwe mensen ontmoet. Iedereen met z’n eigen verhaal. Ik ben er wel achter dat ik iemand op mn blote knietjes mag bedanken voor alles. Mam, pap, zuster & schoonbroertje, bedankt!
En de rest natuurlijk ook, maar beter geen lijstje opnoemen want dan ga ik iemand vergeten.

Ondertussen ben ik hard aan het genieten van mijn tijd hier. Buiten werk Queenstown & omgeving ontdekken.. Ik heb een paar geweldige hikes gedaan, heb midden in de nacht in het bos naar de glow worms gekeken, auto ritjes gemaakt, geluncht, feestjes gevierd, gechilled & ga kamperen dit weekend. En zin, zin om weer te reizen ook. Met mezelf afgesproken dat ik hier een maandje of wat blijf, en dan rond eind april verder ga touren. Yes, life is good! At least, my life. Happy days!

  • 17 Maart 2018 - 13:48

    Pap:

    Hai is dit een verslag van Hemingway? Wat kan je in een keer mooie verhalen schrijven, zou je de teksten op onze website willen doen. Cabaret vrouw. , leuk dat je zo naar je zin hebt ,wel gek hè dat het sleur idee er toch wel weer snel inkomt, Maar ja dat is het mooie van reizen , dan ga je gewoon weer verder kieken. Leuk hoor tal doe maar lekker je ding, wij blijven je wel missen maar gaat beter als we zien dat je zo gaafvind. Hier sjokt het gewoon verder,wij blijven nog wel ff doordromen over reizen, ik ga nu wel ff met pots naar t bos, Harderwijkse natuur bekijken. Daaaaag poepje.

  • 18 Maart 2018 - 10:14

    Mam:

    Heeey tallie gefeliciteerd met je Sissi, wat een mooi verhaal weer , dat het zo snel went met altijd mensen om je heen ik dacht dat wordt misschien nog wel een dingetje, omdat je ook erg op je privacy bent gesteld, merk dat het steeds meer je dingetje wordt dat reizen prachtig dat je zo in het leven kan staan,we missen je wel hoor maar het doet ons goed dat je zo blij schrijft en verteld, ben suppperrrr trots op je , love you. Kuzzzzzzzzz mam

  • 18 Maart 2018 - 17:13

    Udith:

    Hola vriend, wat heb je dit mooi geschreven. Pretty deep and true, crazy life huh!

  • 18 Maart 2018 - 17:24

    Udith:

    That’s weird.. plaatst de helft van m’n bericht niet...anyway..

    Je andere verhalen zijn ook erg leuk om te lezen! Wish I was there;) Ik hoop dat je nog veel meer mooie ervaringen gaat meemaken en leuke mensen ontmoet.
    Keep the mindset and count your blessings. Ik ben ook trots op je tal, petje af.
    Mate, I miss and love you very much. Liefs.

  • 25 Maart 2018 - 13:55

    Janny:

    Hai rally wat heb je dat weer mooi verwoord je belevenis,,,,,wat heerlijk om dat mee te maken ,,en wij nemen een kijkje in je mooie droomreis,, nou geniet er maar goed van lieverd en nog vele mooie dingen beleven xxxxdoeiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2018

falls falls falls

21 September 2018

New Zealand 2.0

21 April 2018

Het goede leven

15 Maart 2018

Geacclimatiseerd

21 Februari 2018

Hostel life
Natalja

Actief sinds 07 Jan. 2018
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 5485

Voorgaande reizen:

07 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: