One the move - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Natalja - WaarBenJij.nu One the move - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Natalja - WaarBenJij.nu

One the move

Blijf op de hoogte en volg Natalja

21 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hoi, ik ben er weer.

Zaterdag ochtend ben ik weggegaan uit Auckland. Na een super fijn begin van mn reis is het tijd om te gaan. Veel afscheid altijd, als "reiziger" maar blijven in contact en wie weet zie ik die gekjes wel weer. 7.30 ging de wekker, klein beetje moeite na een gezellige nacht, maar gelukkig was moeder daar om me wakker te bellen. Ongelofelijk haha, was niet nodig geweest ook maar als mn kamer genoten ook wakker moesten worden waren ze dat dankzij mam. (wel lief hoor moeders daar niet van)

Dus tas op, berg op en de bus in. Zou dr 3en half uur over doen, wou heel graag slapen maar wou eigenlijk ook niet het uitzicht missen. Na een poosje kwam er een gezellig oud mannetje naast mn zitten die wel zin had om te kletsen. Ik eigenlijk niet, kon met moeite me ogen open houden. Uiteindelijk kregen we het over katten, toen was mn interesse gewekt natuurlijk. Nee grap,ik vond het onbeleefd om niet met hem te praten en ben heel blij dat hij me wakker hield, want het uitzicht was echt amazing. Hij woonde zelf in NZ, wist van alles te vertellen over de goud mijnen, hoe diep ze gingen, hoe ze dat vroeger deden met de paarden, hoe ze een 8km lange tunnel maakte en daar 17 jaar over deden. Het treintje waar de mijnwerkens mee gingen, die nu alleen nog toeristen vervoerde, met hun gouden kettinkjes en ringen, ironisch. Was natuurlijk pleuris hard werken voor die gasten, en dat zagen we later ook aan het inmens grote begraafplaats naast het mijndorp. Prachtige watervallentjes, en bomen en bergen en ooh soms wou ik dat jullie door mijn ogen konden kijken. Helaas ben ik niet zo'n fotograaf. Ik denk ook niet dat ik het perfecte beeld op foto kon krijgen, door de vieze bus ramen. Buschauffeur is niet bang ook, gas op die lolly, op de bergweg naar boven int midden rijden, ze gaan wel aan de kant voor je, of niet. Ik denk dat een online brake parts winkel het heel goed zou doen hier.

En toen was ik in Tauranga! Kon pas om 11 uur inchecken, maar mocht backie gelukkig wel achter laten dus hop het dorp in. Tis niet heel groot, maar een leuke boulevard met allemaal terrasjes en tentjes aan de zee. Super gave speeltoestellen, ook in het water. Wou ik eigenlijk wel op, maar mensen vinden dat een beetje gek als volwassenen dat doen he.. Nu moet ik zeggen dat ik al een week geen make-up draag, dus ik lijk best op een kind van 12..maar toch durfde ik niet. Stom. Gaan we aan werken. Wat ook gaaf was, midden op de boullie een music-0-mat. Gooi je een muntje in, gaat ie muziek draaien. Kleine dansvloer erbij, en daar waren ze lekker aan het salsa dansen blije mensen zo leuk. Ontbijtje gehaald, chillen aan het water, boekje lezen en toen mocht ik inchecken. Lekker gedoucht, tis een vrij nieuw hostel dus alles schoon en fancy. En toen weer rond wanderen.

Zit ik aan het water, vliegen er 5 van die F15s ( denk ik? ) anyway van die dikke straaljagers over. Eerst dacht ik oke, het is oorlog ze hebben NZ aangevallen. Maar ze kwamen gewoon een show geven. Geen showtje, maar uren. Truckjes doen, omhoog omlaag, gifgassen, op ze kop, in formatie, alles werd uit de kast gehaald. Aan de overkant van het water, zag ik dikke vette rookpluimen en toen kwamen er ook bommen. Rookbommen, met harde knallen. Leek geen vuurwerk. Pew pew pew. Allemaal voor de grap. Ik denk dat de vluchtelingen er niet zo om hadden kunnen lachen en gelijk een bootje hadden gepakt. Ja was wel een beetje verbaast ook, het is namelijk geen grote stad als Amsterdam, of Miami waar ze voorafgaand een auto race zoiets doen ofzo. Ik snapte het nut niet echt. Wat voor gasten vlogen die dingen? Piloten, oooh. Maar van defensie? Die gasten kosten klauwen met geld, en die jets & bezine waarschijnlijk ook. Of was dit hun speel half uurtje, en waren ze onderweg naar Korea? Nou goed, het was harstikke gaaf om te zien hoor, maar na 10 minuten wou ik dat ze ophielden met die herrie. Je zou denken, 1 dag shows geven laten zien wat je kan is genoeg.. maar zondag gingen ze gewoon weer verder. Zelfs de locals wisten niet waarom ze dit deden haha. Ik denk gewoon weer dat stoer doenerij waar die kiwi's zo goed in zijn. In Tauranga is het niet anders, en zoals wij rondjes rijden op de boulevard in Harderwijk, toen het nog mocht, doen ze dat hier ook erg graag, het liefst de hele dag door. Snap ik wel, heerlijk windje in je cabrio. Want het is hier warm. Ik smeer ongeveer 5x per dag mn neus in, maar mag niet helpen. Ik lijk op rudolf. Of het nou winter is of zomer, het zal mn kenmerk wel zijn. De rest gaat wat beter, mn gekke witte & rode plekken/vlekken veranderen langzaam in een "egaal" bruine kleur. En blonder en blonder, jullie herkennen me straks niet meer terug.

Morgen ochtend gaat mn reis weer verder, richting Napier.
Ennee bedankt voor de leuke & lieve berichtjes echt heel leuk om te lezen, ga zo door :D Dikke kus!!

  • 22 Januari 2018 - 10:10

    Mam:

    Hey, liefie wat weer een mooi verhaal om te lezen, je hebt al best veel gezien in twee weken tijd en je bent er net, ben wel een beetje jaloers op het mooie weer daar hier is het nog steeds somber, maar we gaan de goeie kant op ,afgelopen zaterdag een leuk feestje gehad bij Burns en Sandra, waar je live getuige van was, ha,ha met een privé pizzabakker was gezellig zondag zijn we bij opa en oma geweest leen was net daarvoor geweest, ik dacht neem wat maaltijden mee voor opa is makkelijk als die alleen is , dat dacht leen dus ook , dus nu ligt de vriezer vol , nou liefie fijne dag nog , hoop dat ze in hastings werk voor je hebben . Doei love you .mam

  • 22 Januari 2018 - 15:41

    Pap:

    Hai blondie gaat super lees ik , je kan wel voor de ,, Linda,, gaan schrijven? T is heel mooi begrijp ik ,leuk maak eens een foto als je z,on grote vlinder of id zie .kijken voor een autoparts new zealand klinkt goed, kijk ff wat de Audi riemschijven daar kosten dan kan jij daar beginnen. Klanten missen je wel ,zien jou toch liever dan een jongen amsi).pap is blij dat het zo goed met je gaat leuk man ,alles doen wat je graag wil doen hè strijder. Nou spreek je later. Doeeeeeeggggg

  • 25 Januari 2018 - 20:18

    Shanko En Tanja:

    Hoi Tal! Vandaag vroeg ik aan Shank hoe het met je gaat en hij zei dat je een verslag bijhoudt. Wat leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt daar! Je kan leuk schrijven dame. Ga zo door, ook met genieten. Leuk is dat he dat je daar allemaal mensen tegenkomt met verschillende nationaliteiten en dat iedereen met elkaar praat en optrekt. Doet me denken aan m’n au-pair tijd, op Jersey deden we dat ook. Je hebt er vanaf nu 2 volgers bij

  • 26 Januari 2018 - 16:21

    Nicht Manu:

    HEEEY TALPAAAAA

    Ik vroeg aan me mams of je het naar je zin had en kreeg ik gewoon te horen dat je een blog bij houdt. Super leuk!!! Blij om te lezen dat je het naar je zin hebt!! Ik wens je nog meer prachtige avonturen en ik wil je zeggen dat ik heel trots op je ben! de stoerste van the familie dat ben jij!! Volg je dromen en geniet!!! Dikke kus van ons vieren ❤❤❤❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 September 2018

falls falls falls

21 September 2018

New Zealand 2.0

21 April 2018

Het goede leven

15 Maart 2018

Geacclimatiseerd

21 Februari 2018

Hostel life
Natalja

Actief sinds 07 Jan. 2018
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 5530

Voorgaande reizen:

07 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: